niedziela, 11 kwietnia 2010

Niebiański Sernik

Bardzo łatwy i szybki w przygotowaniu sernik. Bez tłuszczu, czyli niskokaloryczny. Same zalety. Przepis z mojego ulubionego bloga.


Składniki:
  • pół szklanki pokruszonych ciastek digestive (ja pokruszyłem lekko wyschnięty ciemny biszkopt)
  • 900g serka śmietankowego (ja dałem 1kg dr oetker)
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1/4 łyżeczki esencji waniliowej (ja dałem łyżeczkę)
  • 2 całe jajka
  • 3 białka


Sposób wykonania:

Okrągłą formę o średnicy 21cm wyłożyć papierem do pieczenia (ja użyłem formy 24cm, dlatego sernik nie jest wysoki). Na dno wysypać pokruszone ciastka.
W mikserze ubić ser z cukrem, uważać aby za mocno nie napowietrzyć masy. Dodawać kolejno po jednym jajku, a następnie białka cały czas miksując. Na końcu dodać esencję, wymieszać.
Ciasto wylać na spód z ciasteczek. Piec ponad godzinę w piekarniku nagrzanym do temp. 170st.C. Gdyby sernik zbyt mocno się rumienił, możemy przykryć folią aluminiową.
Przed podaniem sernik schłodzić w lodówce przez 4 godziny.



Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz