niedziela, 3 października 2010

Ekspresowe ciasto z mikrofali

Gdy byłem dzieciakiem, a czasy były takie że w sklepach nie było za wielkiego wyboru, potrafiłem sobie jakoś poradzić. W kubku mieszałem mąkę ziemniaczaną z kakao, cukrem i odrobiną zimnego mleka. Wszystko zalewałem gorącym mlekiem i tak powstawał budyń. Wychodził zawsze inny. Gdy znalazłem ten przepis, od razu przypomniał mi się mój budyń z dzieciństwa. Fantastyczne, naprawdę ekspresowe ciasto dla wszystkich łakomczuchów, nie tylko tych małych. Coś co możemy zrobić, gdy nie mamy nic słodkiego (co u mnie rzadko się zdarza) i to naprawdę bez nakładu sił. Bez zbędnego zmywania. Już myślę o innych wersjach np. cytryna lub migdał.



Składniki:
  • 4 płaskie łyżki mąki pszennej
  • 4 łyżki cukru waniliowego (dałem duże opakowanie cukru waniliowego i dwie łyżki cukru)
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 duże jajko
  • 2 łyżki kakao
  • 3 łyżki oleju
  • 3 łyżki jogurtu lub mleka (dałem kefir)




Sposób wykonania:

Wszystkie suche składniki wsypać do kubka i wymieszać. Wbić jajko, rozetrzeć z suchymi składnikami. Dodać olej i mleko, energicznie wymieszać. Masa powinna sięgać maksymalnie do 3/4 wysokości naczynia. Wstawić do mikrofalówki na 3 minuty na 1000W lub na 4 minuty na 850W.


Smacznego;)

3 komentarze:

  1. Polecam!!! Ciasto naprawde smaczne no i mikrofalówka cała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. spokojnie 3 minuty na mocy 800 wystarczą. Szczerze mówiąc moje podniebienie jest chyba bardziej wymagające, to smakowało po prostu jak biszkopt kakaowy nic specjalnego, chyba że w momencie kryzysu. Można by to jednak uratować bo idea jest piękna, trzeba tylko pokombinować z dodatkami, może kawałki czekolady albo frużelina wiśniowa?

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę dzisiaj spróbować :)

    OdpowiedzUsuń