wtorek, 24 sierpnia 2010

Babka z Awokado

Na blogu mam już ciasto marchewkowe i ciasto z cukinią. Gdy znalazłem ten przepis, postanowiłem spróbować. Ciasto wyszło wspaniale. Jest wilgotne i bardzo aromatyczne (zasługa przyprawy do piernika). To na pewno nie jest koniec mojej przygody z awokado. Co najważniejsze, ciasto jest bez jajek.




Składniki:
  • półtorej szklanki mąki pszennej (dałem tortową)
  • pół szklanki mąki kukurydzianej
  • 1 1/4 szklanki cukru (dałem jedną pełną szklankę)
  • pół łyżeczki soli
  • 75g miękkiego masła
  • 3/4 szklanki puree z awokado (awokado przetarte z łyżeczką soku z cytryny)
  • 1 szklanka maślanki (dałem kefir)
  • 1 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • półtorej łyżeczki chai masala (dałem przyprawę do piernika)
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • cukier puder do posypania

W misce wymieszać obie mąki, sól, sodę proszek do pieczenia i przyprawy. Odstawić.

Masło z cukrem utrzeć na puszystą masę. Do napowietrzonej masy dodawać partiami puree z awokado, zmiksować.

Do masy maślanej dodać połowę suchych składników i połowę maślanki. Zmiksować. Dodać pozostałe składniki i ekstrakt waniliowy, zmiksować.

Gotowe ciasto wylać do formy wysmarowanej tłuszczem. Piec w 180stC około godziny. Po ostudzeniu babkę posypać cukrem pudrem.





Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz