środa, 18 sierpnia 2010

Czekolada domowa

Smak dzieciństwa. Robiłem już z różnymi dodatkami, można dodać orzechy, rodzynki lub płatki kukurydziane. Tym razem postanowiłem zrobić z ryżem preparowanym.




Składniki:
  • 1 kostka margaryny (250g)
  • półtorej szklanki cukru
  • niecałe pół szklanki mleka
  • dwie łyżki wody
  • trzy łyżki kakao
  • około 300 g pełnego mleka w proszku
  • 150g ryży preparowanego
  • 1 łyżka koniaku



Sposób wykonania:

Margarynę, cukier, ,mleko i wodę podgrzewamy w rondlu aż do rozpuszczenia się wszystkich składników. Następnie dodajemy kakao i gotujemy na wolnym ogniu cały czas mieszając około 5 minut. Po tym czasie zdejmujemy z ognia i dodajemy koniak.
Do gorącej masy dodajemy partiami mleko w proszku i energicznie mieszamy, aż do uzyskania odpowiedniej konsystencji (nie może być za gęsta). Na końcu dodajemy ryż i dokładnie mieszamy. Jeszcze ciepłą masę wykładamy do wysmarowanej olejem słonecznikowym blaszki. Odstawiamy do wystudzenia. Po wystudzeniu kroimy dowolnie.


Smacznego;)

1 komentarz:

  1. Ja czekoladę z ryżem lubię najbardziej! Żona jednak nie bardzo lubi takie zabawy w kuchni, o mnie już nie wspominając, więc takie cuda to kupuję w Biedronce. Może w długie zimowe wieczory małżonka moja szanowna coś takiego mi przygotuje. Obiecuję, że wtedy odwdzięczę się jej soczyście...

    Piotr

    OdpowiedzUsuń