czwartek, 17 września 2009

Ciasto z owocami i kruszonką

Ciasto proste w przygotowaniu, można użyć dowolnych owoców, ja dodałem śliwki. Dostałem przepis na ciasto ze śliwkami, postanowiłem poeksperymentować. Zrezygnowałem z masła, zmniejszyłem ilość cukru i dodałem kruszonkę. Wyszło całkiem nieźle. (moim skromnym zdaniem;)



Składniki:
  • jaja 4 sztuki
  • cukier 1 szklanka
  • cukier waniliowy 1 opakowanie
  • mały kubek kwaśnej śmietany
  • 6 łyżek oleju
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 szklanki mąki pszennej
  • szczypta soli
  • mleko 1/3 szklanki
  • kasza manna 3 łyżki
Kruszonka:

  • miękkie masło 50 g
  • mąka 8 łyżek
  • cukier 5 łyżek
  • cukier waniliowy 1 opakowanie
  • owoce



Sposób wykonania:

Jaja utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym i solą. W trakcie ucierania dodawać kolejno po łyżce: śmietanę, olej i mąkę z proszkiem do pieczenia. Na koniec dodać mleko i kaszę manną, cały czas miksując.
Ciasto przełożyć do wysmarowanej tłuszczem blachy, na ciasto położyć owoce.
Przygotować kruszonkę: masło, mąkę, cukier i cukier waniliowy rozetrzeć między palcami.
Gotową kruszonką posypać ciasto. Piec w 180 stC. około 40 minut.



Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz