poniedziałek, 14 września 2009

Muffiny z kawałkami czekolady

Ostatnio kupiłem blaszkę do babeczek w "szwedzkim sklepie". Nie pasowały mi papilotki, więc posmarowałem foremkę lekko masłem i wysypałem bułką tartą (co nie było zbyt proste). Muffinki po upieczeniu dosłownie same "wyszły" z formy.
Były to moje pierwsze muffinki. Nie myślałem, że są tak łatwe w przygotowaniu, a najważniejsze nie ma wcale bałaganu, tylko dwie miski i łyżka do mycia.
Babeczki dla lubiących czekoladę. W przepisie jest gorzka, ale można ją zastąpić mleczną, białą lub każdą inną.


Składniki:
Suche:
  • mąka pszenna 2,5 szklanki
  • cukier pół szklanki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Mokre:
  • jaja 2 sztuki
  • olej 75 ml
  • mały kubek kefiru (180g)
  • miód płynny 5 łyżek
czekolada gorzka 100 g


Sposób wykonania:

Składniki suche mieszamy w jednej misce. W drugiej mieszamy składniki mokre. Czekoladę siekamy.
Do suchych składników wlewamy mokre, dosypujemy czekoladę, lekko mieszamy (mogą być grudki).
Gotowe ciasto wlewamy do foremek. Pieczemy w 190 stC około 20 minut.


Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz