niedziela, 1 listopada 2009

Czekoladowy chleb bananowy

Uwielbiam takie przepisy. Banalnie prosty i szybki w wykonaniu. Nie trzeba brudzić robota, wszystkie składniki wymieszamy w misce za pomocą drewnianej łyżki. Według mnie zdecydowanie lepszy od zwykłego chleba bananowego. Przepis pochodzi z tej strony. Zrobiłem z dwóch porcji w foremce do babki o wym. 32x14cm. Wszystkie składniki podwoiłem, tylko cukru dałem 300g (spokojnie wystarczy) i zamiast podwoić ilość masła, dodałem 100g oleju. Piekłem prawie półtorej godziny.



Składniki:
  • 55g posiekanych orzechów (zrumienione w piekarniku)
  • 230g mąki pszennej
  • 30g kakao
  • 200g cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 85g posiekanej gorzkiej czekolady
  • 2 jaja (rozbełtane)
  • 113g masła (roztopione i schłodzone)
  • 3 banany (około 454g)
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej


Sposób wykonania:

W dużej misce wymieszać mąkę, kakao, cukier, proszek do pieczenia, sól i sodę. W drugiej misce wymieszać pokrojone w kostkę banany, jaja, masło i esencję waniliową. Połączyć zawartość misek i wymieszać drewnianą łyżką. Dodać orzechy i czekoladę, wymieszać.

Ciasto przełożyć do wysmarowanej tłuszczem foremki o wym. 23x13x8cm. Wierzch można posypać brązowym cukrem. Piec około godziny w piekarniku nagrzanym do 180stC. Po upieczeniu studzić na kratce.



Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz